Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Voisko joku peruuttaa joulun..?

Nyt on joulun ajat jo takanapäin mutta halusin vastata silti. En lannistaakseni tuntemuksiasi vaan ehkä auttaakseni ymmärtämään itseäsi ja tunteitasi. Oma äitini kuoli 3,5 vuotta sitten ja hän oli minulle ja läheiselleni yhtä kuin joulu. Nyt vietimme jo kolmatta kertaa joulua ilman häntä. Olin hirmu varovainen kaikissa koriteluissa ja tunnelmoinnissa. Joululaulut saivat aikaan vaan isomman möykyn nielussa, lapsilleni pystyin juuri ja juuri itkemättä laulamaan joululauluja. Yritin iloita perheeni ja lasteni takia, kunnes tuli jouluaatto ja kaikki romahti. Kukaan ei oikein ymmärtänyt mikä minulle tuli paitsi minä itse.Enkä myöskään osannut kertoa muille, että nyt tuntuu pahalta ja ikävä on edelleen kova.Ja kaipaus. Enkä myöskään tunne olevani tarpeeksi vahva ollakseni joulun luoja omalle perheelleni, vielä.. Olen vielä vereslihalla mutta uskallan toivoa, että tulevaisuudessa jaksan iloita joulusta ja sen sanomasta. Tiedän myös, että kaipaan niin kovasti äitiä elämääni, koska olen itse kahden pienen lapsen äiti ja koen olevani aika yksin heitä kasvattamassa.Olisi mahtavaa saada kysyä äidiltään neuvoja ja luotsausta oman perhe-elämään.
Annetaan aikaa itsellemme ja oikeutta surra!
elei | 28.2.2012 klo 14:23:43