Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Nuoret syöpäpotilaat

Re: 2x munasarjasyöpä

Olen pahoillani, mitä sulle sattunut. Itselläni tämä syöpä leikattiin 2 vuotta sitten, olin jo sillon 44 mutta en todellakaan ollut varautuntu, että voisi syöpää olla. Samat oireet hoidoista ja mieliala heitti väliin häränpyllyä. Vaikkakin aika tarmokkaalla ja positiivisella mielellä pääosin. Sairasloma loppu parin viikon kuluttua viimeisestä hoidosta, mutta kävin sitä kyllä lisää ja mielellään lääkäri sitä antoikin. Ota vaan saikkua niin paljon, että todella tunnut jaksavasi työelämään. Sitä ittensä hoitamista kannattaa harrastaa. Mullakin se on vähän niin ja näin. Nyt sitten kahden vuoden jälkeen tuntuu, että alkaako tämä henkinen slaagi pyrkiä tulemaan. Haluaisi vaan nytkin olla ja levätä katella kevään tuloa ja nauttia elämästä, kun tätä on.
Henkisesti tämä ei olisi raskasta jos ei olisi tuota uusiutumisen "peikkoa" . Jännittelen tässä ensi kuun kontrollia, kun aika lähenee alkaa muu keskittymiskyky kadota ja ajatukset on vaan syövässä, yäk.
Mutta sulle valoista kevättä ja jostain olen kuullut että nuorena tulleella munasarjasyövällä on uusiutumisriski pienempi. Tiedän naisen joka sairastui 26 vuotiaana 24 vuotta sitten, eikä ole uusiutuntu.
Tsemppiä
pike
pike44 | 26.2.2009 klo 12:44:22