Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Varoituksen sana Primperanin käytöstä

Hei,
ei viestistäni kannata suuttua. Primperanilla on sivuvaikutusten listassa väsymys ja minulle se realisoitui. Niin voi oikeasti tapahtua, ei niitä sivuvaikutuksia ole sinne hihasta varisteltu, vaan kyllä kliiniset tutkimukset ovat niiden takana, eikä tuota sivuoiretta ole sinne minun kokemukseni perusteella laitettu :)

En ole kirjoittanut, että olisin tullut huonovointiseksi töissä, minua nukutti. Enkä minä pelottele ketään, kerroin vain millaisia oireita Primperan minulle aiheutti. Voihan olla, että joku muukin reagoi samalla tavalla kuin minä, eikä ehkä tule ajatelleeksi, että ei kannata ajaa autoa siinä tilassa.

Ja se, että käyn töissä hoitojen aikana, on minun oma päätökseni. Teen niin, koska se sopii minulle ja vointini on niin hyvä, että se onnistuu. Osaan kyllä arvioida oman työkuntoni, pakko minun ei ole olla töissä. En näe siinä mitään pahaa, että en ole sairauslomalla hoitojen aikana. Nyt tiedän kuitenkin sen, että en mene rattiin, jos joudun ottamaan Primperania.

Tosi hienoa, että Primperan sopii sinulle, kaikille se ei ole riittävä apu pahoinvointiin. Minulla alkaa hoidot olla jo loppusuoralla, enkä minäkään ole oksentanut vielä kertaakaan.

Apteekissa vertasimme farmaseutin kanssa Primperania ja Ergotamiinia toisiinsa, sillä tämä jälkimmäinen on kolmiolääke, jolla on on myös väsymys sivuoireena. Farmaseutin mielestä on omituista, että Primperan ei ole kolmiolääke. Sekään ei ollut minun keksintöni.

Olen surullinen, jos pahoitin mielesi kertomalla oman kokemukseni. En ymmärrä, miten joku voi pahoittaa mielensä sillä mitä minulle tapahtui.

Aurinkoisia keväisiä päiviä,
Cinne
Cinne | 8.4.2014 klo 22:37:19