Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mitä kohdun ja munasarjojen poisto vaikuttaa seksuaalielämään?

Hei Catania! Kerronpa omista vastaavista vaiheistani vuosia sitten.
- Minulle tuli oireeksi pientä rusehtavaa vuotoa ja sitten muutoinkin menin yksit. gynelle, joka ultralla näki samoin kuin sinulla, että kohdun takaseinämä (vajaan sentin) paksuuntunut. Hän jo heti ajatteli sen olevan ehkä pahankin laatuista. Lähete meni polille ja joidenkin viikkojen päähän sain ajan sinne gynelle. Otettiin "ronkkien" näytettä aina kohdusta periltä asti ja sanottiin, että tämän jälkeen tulee vielä kaavinta, josta tarkasti sitten nähdään, mitä on. Mutta nuo alakautta "ronkkien" saadut näytteet olivatkin jo niin kattavat, hyvät, että jo niistä nähtiin, että on hyvin alussa olevaa syöpää. Sieltä joku toinen gyne soitti minulle, että valitettavasti löytyi kohtusyöpää. Näinpä, tuo jo annettu kohdun kaavinta-aika peruttiin ja minut lähetettiin kohdun, munasarjojen yms. poistoleikkaukseen, eli jo sitten syöpäleikkaukseen. Aika pian pääsin sinne ja leikkaus tehtiin tähystyksessä, meni hyvin. Vain lymfanesteen "sekoaminen" jäi, koska (sisäkautta) nivusten imusolmukkeetkin poistettiin patologille.

Tästä edellä kerrotusta näet, että asiaa ei ihan tarkkaan vielä voi tietää, kun ensin tarvii näytteistä olla tarkka analyysi. Siksi he puhuvat sinulle nyt 'eri tavoin'. Minullakin suunnitelmat muuttuivat tarkempien tietojen jälkeen.

Minulla on mennyt hyvin. Syöpä oli hyvin alussa vasta ja tämä leikkaushoito oli riittävä, sisäistä hoitoa ei tarvittu. Varmistukseksi kolme kertaa vaginaan laitettiin 'puikolla' sädehoitoa, joka ei tuntunut miltään, eikä siitä ole haittaa jäänyt. Vaginan pohja tässä tapauksessa siis ommellaan kiinni, vagina jää, mutta on kuin pussi. - Tämä ensin kuulostaa pahalta, mutta se on yksi ihmisen läpi käytävistä asioista, kenellä mitäkin! Ja kun syövistä puhutaan, niin varmaan voisi verrata koko rinnan poistoon. Olen itse sanonut, että 'elämä on luopumista', myös.

Seksipuolesta en tiedä, kun elän yksinään. En tiedä, haluaisinko seksiä edes, en. Mutta käsittäisin samoin, kuin tässä jo joku sinulle vastasikin, että pariskunta voi treenata asiat uudelleen ja läheisyyden jääminen se tärkein asia, uskoisin.
Tiedokas | 19.6.2014 klo 21:21:40