Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kontrolli

Hei Riitta

Viestisi antaa minulle toivoa. Minulla kohdunkaulan syöpä diagnosoitiin ensimmäistä kertaa 08/2011. Silloin olin taysissa ja Kuopiossa hoidossa. Sain sekä sisäistä että ulkoista sädehoitoa. Tämän lisäksi tiputettin 5 kertaa cisplatiinia. Melkein päivälleen vuoden sain elää siinä luullossa, että hoidot menivät hyvin kun vasen jalka turposi. Sitä en pystynyt taivuttaa ja se oli väriltään tummanpunainen.

Uusi hoitojakso alkoi. Sädettää ei enää voinut, koska täysmäärä annettiin ekalla kerralla. Tällä kertaa tiputettiin cisplatiinia ja hycamtiinia. Ensin annettiin paklitakselia mutta sain siitä anafylaktisen shokin. Hoitojakson jälkeen sain taas elää siinä luullossa, että ehkä ne hoidot tepsi mutta ei!

Kuuden kuukauden jälkeen vasempaan jalkaan ilmestyi syvä laskimotukos. Aortan vierestä löytyi iso ja pienempi imusolmuke. Nyt saan avastinia ja taxotereä. Tämä hoito on nyt vain jarruttava, joten taudin kanssa on nyt elettävä lopun elämän. Toivon vain, että saisin välillä olla edes pari vuotta rauhassa. Ehtisi kuntokin nousta.

Olen kiitollinen kun löysin sinun historiasi. Se on niin valoisa!
Karkki | 15.4.2014 klo 11:06:47