Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Re: OG/NF1

Hei!
Minulla itselläni vascuportti poistettiin joulukuussa. Olen sairastanut hodginintaudin ja sytotiputuksista kädet meni niin huonoon kuntoon, että 12 krt sytotiputuksia ei olisi muuten voitu laittaa. Portti oli tosi kätevä. Minulla siitä kyllä laitettiin ainoastaan ne sytot. Muuhun tarkoitukseen sitä ei kuulemma voinut käyttää!? Minun tapauksessa kävi vain niin ikävästi, että sain komplikaationa portista kaulalaskimotukoksen. Jouduin olemaan osastolla muutaman päivän jossa aloitettiin marevan ja klexanehoito. Piikittämään jouduin kaksi kertaa päivässa puolen vuoden ajan.

Eka kontrolli minulla oli kuukausi sitten, syövän osalta kaikki oli ok, mutta lääkäri sanoi, että laskimotukos on minulla nyt pysyvä ongelma. Lääkitystä en tarvitse, mutta jonkin verran se haittaa päivittäistä toimintaa. Tämä oli nyt vähän ikävämpi esimerkki, mutta onneksi kuitenkin harvinainen. Joten varmasti teillä kaikki menee ok. Voimia ja tsemppiä koko perheelle.

T. Marja
marjar | 9.2.2009 klo 16:56:51