Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: S Y Ö P Ä levinnyt äidillä??!!!::

Huomenta kaikille.

Dottir: Olen pahoillani äitisi syövän leviämisestä. Se on raskas tilanne ja uutinen, mutta toivottavasti patologin vastauksesta selviää lisää.

Miten äitisi voi nyt?

Muistan hyvin, kun edesmenneen äitini syöpä uusi vuoden ns. remission jälkeen. Hän kertoi siitä talvella 2009 samaan aikaan, kun mieheltä loppui työt, mutta onneksi minä valmistuin sinä kesänä lähihoitajaksi. Niin, se uusi ja sitten siihen ei enää tehonneet mitkään hoidot.

Ehdotukseni tilanteesi on se, että viettäisit mahdollisimman paljon aikaa äitisi kanssa kuin mahdollista. Myös isäsi tarvitsee tukeasi ja ainakin oma isäni aikoinaan kaipasi vaan kuuntelua. Omalle äidilleni oli tärkeää, että mieheni ja minä kävimme heidän luonaan ja juttelimme ihan arkisista asioista. Äitisi on kiinnostunut muiden elämästä ja varmaan huolehtii sinun ja isäsi pärjäämisestä, vaikka ei itse siihen enää niin aktiivisesti osallistu.

Onko sinulla sisaruksia ja muita ystäviä, joiden kanssa voit puhua asiasta?

Jaksamista ja voimahaleja sinulle oikein kovasti. Tiedän, että se epävarmuus on raastavaa, mutta itse yritin elää niin normaalia elämää kuin mahdollista. Ymmärrän kyllä, jos ei huvita jäädä lomalle ja kaikki tökkii. Tänne voit aina kirjoitella, koska sitä varten tämä palsta on. Toivottavasti tästä oli edes vähän apua..

Voimahalit kaikille muillekin samassa tilanteessa oleville.
Siipi maassa | 26.6.2012 klo 10:22:31