Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Ei voi olla totta !

voimia jokaiseen hetkeen !!

tiedän mitä käyt läpi. Muistan kun oma äitini sairastui ekan kerran olin juuri viikon ehtinyt olla vasta alkaneissa opinnoissani , kun muutin alajärvelle ja sain puhelun äidiltä rintasyöpä leikkaus edessä tämä oli 2003 vuonna .. kyllähän se musersi mua ja oppilaitoksesta sanottii , että mun olis kannattanut keskeyttää opinnot , mutta isäni oli äidin kanssa sen ajan, jolloin mun oli opiskeltava ja kun olin nuori niin vanhemmat ajattelivat mun parastani..

ei sitä haluaisi kenenkään kohadalle, että syöpä .. kyllä mäkin ajattelin miksi mun äiti? miksi nyt ? ja kun äidillä rintasyöpä teki etäispesäkkeet luihin 2006 ja loppu pommi 2013 että päässä pikkuaivoissa ...

silla toivon ja sanon itse olen nyt 33v ja äidin vierellä olin viimeiset kaksi viikkoa yötä päivää ole siskosi kanssa mahdollisimman paljon, tehkää yhteisiä asioita , koska syöpä potilaalla tulee monenlaisia tunteita ja ajatuksia toiset potilaista torjuu läheiset toiset taas, kuten äidilläni oli hän pelkäsi yksin jäämistä. toivottavasti siskosi saa parhaan mahdollisen hoidon. Äidillä oli myös sytostaatti ja sädehoito sekä leikkaus , mutta äidin voimat loppui 8.5.2014 pääsi taivaan kotiin ja tuo kahden viikon jakso elämässäni on niin mustaa ja sydän purkaa tuskaa pikimustaa se on todellarankkaa aikaa , mutta se että olin äidin vierellä loppuun asti se on rakasta aikaa näin nyt surun keskellä ajatellen.

Eli vietä aikaa paljon siskosi kanssa puhukaa sairauden aiheuttamista tunteista jos siskosi saattaa niitä käydä vielä läpi ja ole siskosi tukena .. sairaus yleensä lähentää , kuten itse olin äitini vierellä koko ajan ... ja jos siskosi joutuu leikkaukseen niistä selviää ja Suomessa on hyvä ja kehittynyt syöpähoidot , vaikka tiedän että itsekkin kaipaat kuuntelijaa ja toivon, että myös sinulla itselläsi on joku joka käy asiaa läpi kanssasi .. itse jäin aika yksin äidin ja surun ja menetyksen kans, mutta muutamat kaverit on joille olen voinut puhua ja täällä lähipiirissä oli syöpä potilas. itse otin myös naisten syöpä vakuutuksen itselleni, kun äidin puolella eri syöpiä , että jos itselleni joskus tulee tuon vakuutuksen saa AIG kautta Helsingistä kannattaa ottaa sunkin se varalta se on kattava vakuutus .. toivon voimia sinulle ja siskollesi ja minulle voit puhua ajatuksiasi myös .. voimia !
syksynkyynel | 29.5.2014 klo 18:21:40