Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Miten auttaa läheistä joka sairastunut syöpään

Vieläkin olen katkera niille omaisille, joille jostain kumman syystä oli vaikeaa ja raskasta auttaa konkreettisilla tavoilla. Joille oli rankkaa jokin mitätön pieni asia, ainakin verrattuna siihen työmäärään ja vastuuseen jota itse olin valmis hetkeäkään miettimättä ottamaan vastaan. Mikä siinä on että ihmiset eroavat niin ratkaisevasti siinä, osaavatko ja kykenevätkö/haluavatko auttaa toista, jopa kun kyse on omasta lapsestaan? Sitä en ymmärrä vieläkään, enkä kykene tälläisiä ihmisiä kunnioittamaan.

Onneksi on myös positiivisia yllätyksiä. Ympärilläni on ihmisiä, jotka auttavat meitä edelleen päivittäin, vaikka mieheni on kuollut. Nämä ihmiset eivät ole edes sukua. En ymmärrä mistä taas heille on siunaantunut niin paljon voimia ja haluja auttaa? Olen niin käsittämättömän kiitollinen heille kaikesta avusta!
Elämää syövän varjossa | 12.2.2013 klo 15:41:48