Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Jäännöstuumori Lymfooma potilailla.

Hei Hande, kiva nyt kuitenkin kuulla, että noin hyvin on sinulla asiat! Noista kivun/nipistelyn/kiristyksen/pistelyntuntemuksista olen kysellessäni kuullut, että hoidetut imusolmukkeiden kohdat aiheuttavat kaikenmoisia tuntemuksia. Sen olen huomannut esim. kaulallani ja laukaperissä.
Meillähän on eri laatuinen lymfooma, joten en oikein tiedä sinun tapaustasi. Itselläni kuitenkin on 2009 tapahtuneen hoidon jälkeen löytynyt v.2011 yksi 3,6cm iso patti vatsassa. Sitten vuoden päästä kuvauksessa (viime lokakuussa) olikin vain 1,6cm. Tällöin ei kuitenkaan automaattisesti määrätty edes enää kuvausta vuoden päähän ollenkaan, vain labrakokeet. Itsekseni ajattelen, että ei kai tätä yhtä imusolmuketta pidetä kovinkaan suurena uhkana. Minulle on alunperin lääkäri sanonut, että sairauteni jäisi krooniseksi. Päivä kerrallaan mennään, tulevaa ei tiedä. Sen verran on kaikenlaisia kremppoja (iästä ja hoidoistakin?), ettei tämä sairaus mielestä vallan unohdu, kyllä sitä tarkkailee ja joskus mietiskelee, mitä tuleman pitää.
Hyvää vointia sinulle ja terveenä pysymistä!!!
hilleviivi | 18.1.2013 klo 11:56:26