Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Jäännöstuumori Lymfooma potilailla.

Hei! Niin se on, että varsinkin muutamaa viikkoa ennen kontrollia se jännitys alkaa kasvaa, vaikka yrittäisi unohtaa koko asian! Parasta vaan keksiä kaikkea mukavaa elämänsisältöä tarpeeksi, että on hyvä olla.
Näissä lymfoomalaaduissa on eroja, mutta voin vain sanoa, kuinka minun on mennyt. Ensin vuoden 2009 hoidon jälkeen kaikki imusolmukkeet olivat normaalit lokakuun kuvauksessa. Jäännöstuumoria ei siis ollut. Vuoden päästä, 2010 lokakuussa edelleen normaalit, mutta 2011 lokakuussa oli se 3,6 cm läpimitaltaan vatsanpohjassa ja sain sen käsityksen, että joitakin vähän suurentuneita oli myös. Ihmettelin, kun jäätiin vain tarkkailemaan ILMAN mitään hoitoa. Seuraavassa lokakuussa 2012 se isoin oli pienentynyt 1,6 cm:iin, muut normaaleja. Kesällä jo olin alkanut käyttää pakurikääpää ja ruokasoodaa, mutta en itsekään osaa uskoa niiden vaikuttaneen. Käytän kuitenkin edelleen kaiken varalta.
Se miten kuvailit tuon jäännöksen tilanteen kuvissa, on järkeenkäypä asia. Siitä johtuen voi ajatella ne kiristykset, hetkittäiset kiputuntemukset ym.
Minun mielestäni kontrollikäytäntö on kyllä niin luotettavaa, että huolet saa heittää kokonaan lääkärin harteille. Hänellä on vastuu tulkita tulokset oikein. Sitten hoidetaan, JOS ja KUN tarvii.
Eipä kanneta tänään tulevan ajan huolia, voi olla ihan turha juttu. Kyllähän tämän järjellä käsittää, mutta on niitä tunteita paljon joutunut rukouksin auttamaan.
Sinulla taitaa olla verikokeita jo syksyn mittaan ja onkohan se kuvaus sitten ensi kesänä? Hyviä tuloksia sinulle toivotellen ja hyvää loppukesää myös ja kunnonkohotusta kaikin mahdollisin tavoin! Hilleviivi
hilleviivi | 2.8.2013 klo 12:46:50