Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kilpirauhassyövät

Leikkauksen jälkeen kävin radiojodihoidossa, jonka jälkeen tehtiin gammakuvaus. Seuraavat seurannat ohjelmoitiin puolen vuoden päähän radiojodihoidosta. Silloin olisi tiedossa ensin kaulan ultraääni tutkimus, Thyroxinin tauottaminen noin kuukaudeksi ja uusi gammakuvaus. Gammakuvauksen jälkeen selviää tarvitseeko radiojodihoitoa uusia. Toki Thyroxin lääkityksen vuoksi olen käynyt tässä välissä 6-8 viikon välein verikokeissa.

Syöpälääkäriltä sain aika hyvin tietoa asiasta ennen radiojodihoitoa. Itse syöpä diagnoosi ilmoitettiin minulle leikkauksen jälkeen puhelimitse. Viimeksi näin lääkärin radiojodihoidosta kotiuttamisen yhteydessä, jolloin ei mitään suurta informaatiota enää tullut. Tosin lääkärikin oli eri.
Radiojodihoidosta sain todella hyvän ja kattavan tiedon fyysikolta radiojodihoidon aikana.

Syöpäpolilta verikoe tuloksia on soitellut sairaanhoitaja. Sairaanhoitaja ei ole vaikuttanut koskaan olevan kovinkaan kiinnostunut asioistani. Ei ole jäänyt kovinkaan luottavaista oloa siihen, että hän olisi kirjannut kertomiani asioita ylös. Enkä oikein ole saanut häneltä vastauksia kysymyksiini.

Terveysaseman lääkäri on ollut ainoa joka on tarjonnut keskustelu apua, mutta sitä en ole kokenut tarvitsevani siltä taholta. Sairaalasta ei tällaista ole ehdotettu. Syöpä diagnoosiin olin jo varautunut, joten sen kuuleminen ei herättänyt minussa suurempaa reaktiota, lähinnä helpotuin, että sain vaivoille nimen ja niitä voitaisiin nyt hoitaa. Olen pystynyt puhunut asiasta avoimesti ja löytänyt myös vertaistukea saman kokeneista.

Haluatko kertoa minkälainen tilanteesi on?
tuhvelo | 23.4.2014 klo 14:05:42