Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kilpirauhassyövät

He! Täällä yksi kilpirauhasen syöpään sairastunut vuosimallia 2011. Minun syöpäni oli follikulaarista tyyppiä. Hoitona oli leikkaukset ja "koppihoito" radiojodilla. Kasvaimeni oli pieni, kaunis , vaaleanpunainen ja kirurgi sanoi heti ensimmäisen leikkauksen jälkeen, että ei voi olla pahanlaatuinen, vaan toisin kävi, tieto minulle syövästä tuli myös puhelimitse. Hyvänä asiana oli se, että kasvaimeni oli täysin irtonainen eli ei ollut kiinnittynyt verisuoniin. Jälkiseuranta on ollut harvanpuoleista ja itsen on pitänyt olla tarkkana jotta olen saanut kontrollit, osittain tähän vaikuttanut ehkä se, että saman vuoden kesäkuussa minulta löytyi rintasyöpä, joka olikin sitten aivan toinen juttu niin hoidoiltaan kuin oman kestämisen suhteen. Minulle on tehty kilpparisyövästä kaksi gammakuvausta, viimeinen helmikuussa 2013, jolloin todettiin, että minussa ei ole yhtään kilpirauhaskudosta, joten sain siltä osin terveen paperit, ja nyt seuranta on kevytseurantaa eli verikokeita epäsäännöllisin väliajoin, itseni pitää huolehtia , että verikokeet otetaan. Minulla on huomenna onkologin soittoaika viimeisistä verikokeista, luulen, että tämän jälkeen seuranta siirtyy terveyskeskukseen. Tyroksiinilääkitys on tietenkin koko ajan, nyt annoksella 3x kaksi ja puoli ja 4 x kaksi tablettia, tällä annoksella arvot ovat pysyneet hyvinä. Rintasyöpä vei kaiken huomion kilpirauhasensyövältä, itsekin olen pitänyt sitä pikku juttuna rintasyöpään verrattuna, mitä se ei tietenkään ole.
Sini-likka | 3.6.2014 klo 20:42:55