Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Apua hikoiluun

Huh, Hempukka, toi olis kyllä liikaa, että näiden Tamofen/Aromasin/Femar seitsemän vuoden jälkeen tulisi vielä UUDET vaihdevuodet! Kysyitkö lääkäriltä, tapahtuuko noin usein?
Korvaushoitoa aion kyllä vaatia minäkin, jos vielä joutuisin uudelleen kestämään nämä.

Sain tuolta naistensyöpä-puolelta idean, soitin oirepolille ja kysyin voisinko saada vielä sitä Lyricaa kokeilla. Lääkäri soittaa loppukuussa. On enää vuosi jäljellä tosin, 6 kärsitty. Citalopram (vastaava käsittääkseni kuin Cipralex) ei minua ole auttanut hikoilussa, syön sitä 40 mg ihan masennukseen jo muutenkin.

Hikoilua minulla esiintyy lähinnä töissä. Epäilenkin, että se saattaakin olla ahdistuneisuusoire. Kotona ei juuri hikoiluta, lyhyitä kahvinjuonnin aiheuttamia aaltoiluja lukuunottamatta. Ne kestäisin kyllä, mutta töissä, vaikka palaverissa aina mukana iso lautasliina (parempi kuin nenäliina), viuhka tai muu pahvinpala. Ja silti naama valuu hikeä, oikein tuntee kuinka silmien alta "raana aukeaa".
Käsivarret paljaina talvisinkin, muut villatakki päällä.

Kokeilin sitä Yliopiston Apteekin valmistettakin, mutta sain karmeat painajaisunet siitä. Eikä ainakaan minulle auttanut, josko taas kokeilin liian lyhyen ajankin.

Toivon, että Lyrica auttaisi, kesä on muuten tuskainen meidän toimistossa. Nytkin siellä on liian kuuma, 23 astetta. Mutta sitä tuskin voi säätää, avotila ja useimmat nuoremmat naiset palelee aina.
kukkamaaria | 21.3.2010 klo 20:31:19