Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Apua hikoiluun

Moi kutri! Mä käytin tamofenia 6 vuotta, eikä se hikoilu oikein kurissa pysynyt. Efexor auttoi sen verran, että ei sentään hikikarpalot valuneet, mutta pikkutopissa oli talvetkin kuljettava. Ja kotona laskin asumislämpötilaa useamman asteen, muut saivat heittää villatakkia niskaansa! Parempaa lääkitystä ei kuitenkaan ole kuulemma saatavissa. Nyt kun olen 3 vuotta sitten päässyt lääkityksestä eroon, niin pukkasi tosi kamalat vaihdevuosiongelmat. Unet meni kokonaan, pää jo oli hajota, kun valvoin 2 kk melkein yhteen putkeen. Unilääkkeillä sai välillä tajun pois, mutta niitä meni paljon ja krapula oli sen mukainen. Hikoilu palasi todella paljon pahempana kuin tamofeeni-aikoina!
Pakko oli turvautua hormoonikorvaushoitoon, vaikkei sitä rintasyövän sairastaneille suositellakaan. Ainakin tällä hetkellä olen siihen melko tyytyväinen, - unet parantuivat huomattavasti mutta hikoilu ei vielä loppunut kokonaan. Annosta voisi suurentaa, mutta enemmän kuin syövän uusiutuminen mua pelottaa painonnousu.
Jaksamista sulle!
Hempukka | 12.3.2010 klo 21:53:23