Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Ei helppoa!

Miulla tulee neljä vuotta syöpädiagnoosista maaliskuussa.Minä en ole katkera vaikka oikea rinta meni.Jouduin kahteen leikkaukseen kolmen viikon välein.Leikkauksen jälkeen sain sädehoidon ja viisi vuotta antiestrogeeniä.Elin yli kolme vuotta yksirintaisena.Henkisesti tayti otti koville.Itkin kolme kuukautta niin,että kasvot paloivat kyynelistä kaksi kertaa.Siinä meni kolme vuotta kun käsittelin mielessäni elämäni pahimman painajaisen eli rinnanpoistoleikkauksen.Pääti,että on tapahtunut mitä on tapahtunut.Sitä ei voi muuttaa.On vain paras unohtaa se.Senjälkeen päätin unohtaa sen.Suljin mielessäni oven syövälle.Sain uuden rinnan syyskuussa.Se oli pitkä leikkaus.Minut vietiin ensimmäisenä leikkaussaliin ja tuotii osastolle 17.30.Minulle tehtii uusi rinta selästä ld-kielekkeellä ja lisäksi tuli pieni silikoni.Lisäksi toista rintaa pienennettiin.Arpia minulle tuli 92cm.Selän haavaan tuli nestettä 13 kertaa.Punktoitiin yhteensä yli litra nestettä.Odotin kiihkeästi leikkausta.Senjälkeen mietin,että mitä minä nyt odotan.Päätin,että en odota mitään vaan elän normaalia elämää.Tämä kokemus ei todellakaan ole jättänyt minulle katkeruutta.Se on opettanut minua ihmisenä.Jaksamista teille kaikille karlip11
karlip11 | 7.2.2009 klo 17:41:40