Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Kilpirauhassyövän jälkeen

Olen myös ollut leikkauksen jälkeen puolivuosittain kontrollissa. Leikkaus tapahtui 2004 helmikuussa, joten tulee 6 vuotta tapahtumasta. Siitä saakka olen syönyt 150 mgr tyroksinia, eikä se ole ollut ongelma. Kilpirauhanen poistettiin kokonaan, kun kyhmyjä oli koko rauhasessa ja syöpä saatiin kokonaan pois. Hormoonimäärä osui heti sopivaksi ja kaikki on ollut hyvin. Kontrollit ilmeisesti loppuvat syövän osalta keväällä, kun toukokuussa on reilun viikon koesarja. Ensin verikoe ja sitten seuraavalla viikolla 3 päivänä jotain mömmöä ruiskutetaan minuun ja sitten taas verikoe. Siitä pari viikkoa ja endogrinologin vastaanotto. Siinä sitten pitäisi selvitä, että kaikki on ok.
Muita syöpiä minulla on kyllä edelleen, mutta ne eivät liity mitenkään kilpirauhassyöpään. Imusolmukkeet on tutkittu moneen kertaan, eli nykyään n. 2 kk välein, kun muita juttuja tutkitaan.
Terveisin ja uskoa huomiseen kaikille toivottaen
Torppari
Torppari | 17.1.2010 klo 21:39:10