Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Kilpirauhassyövän jälkeen

hei shana,
huomasin sattumalta kysymyksesi kilpirauhassyöpää sairastaneista. Minulta leikattiin kilpirauhanen kesällä 1998, ja olen elänyt sen jälkeen keinotekoisen kilpirauhashormonin ansiosta. Noin puolenvuoden päästä leikkauksesta löytyi oikea annostus ja se on vaihdellut vuosien mittaan hieman, mutta tulen tabletin kanssa hyvin toimeen. Otan sen aamulla automattisesti ylösnoustua puolisen tuntia ennen aamupalaa.
Minulla kilpirauhassyövän löytyminen oli sattuma, oireita ei varsinaisesti ollut.
Vuonna 2002 huomasin kaulalla useita isohkoja, pehmeitä imusolmukkeita, niitä tutkittiin puolivuotisten kontrollikäyntien aikana, mutta ei todettu mitään erikoista. Mistä ne tulivat ja miksi, ei selvinnyt, niistä tehtiin punktio ym, ei siinäkään mitään hälyttävää. Veriarvot aina ok. ja kunto hyvä.
Tänä keväänä minulle nousi uusia kovia imusolmukkeita kaulalle ja nivukseen. Syyskuussa sain diagnoosin: harvinainen T-solu lymfooma. Kolme sytotaattisarjaa on ohi, saman verran vielä edessä. Onneksi olen selvinnyt hoidoista ilman suurempia sivuvaikutuksia ja CT-kuva näytti, että hoito tehoaa.
Lääkärit eivät välttämättä sano lymfooman liittyvän kilpirauhassyöpään, mutta itse olen sitä mieltä, että tämä lymfooma on jo jyllännyt monta vuotta kropassani.
Kilpirauhassyöpä ei ollut minulle vuosiin enää mitenkään ajankohtainen, thyroksin otto rutiinia ja tunsin itseni terveeksi.
Tämä on minun tarinani. Toivottavasti siitä on sinulle hieman apua. En toki halua millään peloitella sinua, mutta näinkin voi käydä.
Toivon sinulle koko sydämestäni terveyttä ja kaikkea hyvää!
anneanita | 31.10.2009 klo 21:42:03