Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Tulevaisuus

Hei, minä olen ollut noin 3 vuotta sitten vastaavassa tilanteessa, vaikkakin eri syöpä. Nyt olen syöpä vapaa ollut noin 1,5 vuotta ja ilman sytostaatteja 1 vuosi. Avastin jatkuu vielä noin syksyyn jos kaikki jatkuu yhtä hyvin.En jaksa kertoa tarinaani sen voit lukea arkistosta. On ollut ylä ja alamäkeä ja eri vaiheita, mutta aluksi tilanne näytti huonolta.

Ohjeeksi annan ettet luovu leikkaus mahdollisuudesta niin kauan kuin siihen on ihan pienikin mahdollisuus, käsittääkseni sinulla se on jos hoidot toimii hyvin. Itsekkin sain xelodaa+avastinia. Tampereella lääkärit kertoi että sillä saatu uskomattomia tuloksia ja itsekkin olen kuullut kuinka juuri maksapesäkkeitä on saatu kokonaan häviämään.Lääkärithän ovat varovaisia lupailemaan mitään, mutta ovat minulle ainakin kertoneet että näkevät kyllä ihmeitä patahtuvan.

Elä päivä kerrallaan, usko lääkkeiden voimaan, silloin ne myös tehoavat paremmin. Pidä kunnostasi huolta, silloin voidaan hoitaa kovemmin ja pidempään. Ja vaikka leikkausta ei tulisikaan voidaan tauti saada kuriin,saadaan lisä aikaa ja täytyy muistaa että lääketiede kehittyy koko ajan ja tulee uusia hoitoja.

Minulle aluksi sanottiin ettei voi parantua, sitten että minimaalinen mahdollisuus ja nyt on mahdollisuudet vaikka mihin. Itse koitan vahvistaa itsessäni uskoa siihen että tauti voitetaan. Se on välillä helpompaa ja aika usein vaikeaa, mutta mitä pitemmälle pääsee sitä helpompi siihen on uskoa.Minulla myös teini ikäiset lapset ja niiden takia taistelen...

Silti kaikkien ihmisten, ei vain meidän sairastuneiden olisi hyvä muistaa nauttia jokaisesta päivästä. Aurinkoista kesää!
riitta47 | 23.7.2013 klo 11:51:12