Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Kilpirauhasen vajaatoiminta

Hei!
Mulla todettiin terveyskeskuksen vuosikontrollissa kilpirauhasen vajaatoiminta ja aloitettiin Thyroxin lääkitys, nyt kaipaisin tietoa ruokavaliosta. Ravintoterapeutille on yli kolmen kuukauden jonot, tarvitsisin tietoa heti.
Mulla leikattiin paksusuolen syöpä maaliskuussa 2010, maksassa etäispesäkkeitä, ei voida leikata ja marraskuussa tt-kuvauksessa todettiin munasarjoissa ja nyt helmikuun kuvauksessa kasvanut 11x16cm kystinen tuumori jossa sisällä septojakin, odottelen tietoa gyneltä, että voidaanko leikata.
Olen saanut sytostaattihoitoja jo yli 100 kertaa kolmen vuoden aikana, muutaman kuukauden taukoja välillä, yleiskuntoni suht koht hyvä.
Vuosi sitten todetiin diabetes 2 johon sain Velmetia lääkityksen ja se on sopinut mulle hyvin.
Myöskin verenpaineseen, kolestrooliin ja Barrettin ruokatorveen on lääkitys. Sairastan myös uniapneaa.

Olis tosi kiva jos jollain olis tietoa kilpirauhasen vajaatoiminnan ruokavaliosta.

Kiittäen jo etukäteen toivottelen kevään odotusta.
Terv. Mimmu45
mimmu45 | 2.3.2013 klo 15:58:24