Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: jak2d

hei,

Kiitos vastauksestasi. Pitäisikö ko. mutaatiota sitten tutkia esim. kuukausittain, vuosittain? Hematologi ei minulle asiasta ole maininnut mitään. Ainoastaan vuosittain pvk + trombosyytit, joissa siis seurataan punasolujen, trombosyyttien ja leukosyyttien arvoja.

Minulla kaikki muut ovat ok paitsi hb ja se eryt + epo alle normaalin.

Hb oli 1.5v sitten hieman alle 200 ja eryt 6 pinnassa. Vuosi sitten muiden syiden takia otettiin hb ja se oli 180 ja sen jälkeen en ole kokeissa käynyt.

Perna oli 1.5v sitten kuvauksissa ok, ekg ok, keuhkot ok,luuydin ok, ei spontaania kasvua kantasoluissa ja en käytä mitään stereodeja. Pari kertaa tehtiin 1.5v sitten venesektiot ja määrättiin sitten asaa päälle. Huolestuttaa, että onko tämä alku PV:lle..?

Tämän hetkinen diagnoosi: mahdollinen perinnöllinen korkeahko hb tai miten se nyt sitten virallisesti olikaan.. Olen korkeasta Hb:stä "kärsinyt" jo teini-iästä asti, mutta vasta viime vuonna se ylitti 190 rajan. Olen 33v tällä hetkellä.

huolestunut, pv? | 23.2.2012 klo 21:31:23
  • jak2d
    huolestunut, pv?
    17.2.2012 klo 20:43
    • Re: jak2d
      ET57
      23.2.2012 klo 16:04
      • Re: jak2d huolestunut, pv?
        23.2.2012 klo 21:31