Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Polysytemia Vera

Hei Castor

Viime viestissäni unohdin mainita, että kirjastoista on lainattavissa kirja Veritaudit. Näin ko. kirjan aikoinaan lääkärini pöydällä, ja päätin tilata sen kirjastosta. Nyt en kylläkään muista kirjoittajia.

Vertaistuki on arvokasta, sillä muiden kanssa taudista ei paljon kannata keskustella, koska tauti ei oikeasti ja selvästi näy päältä. Niin paitsi aamuisin, jolloin silmät ovat punaiset kuin särjellä.
Lääkärini lupasi aikoinaan pitää aiheesta luennon ja kutsua kaikki PV-tautia sairastavat potilaansa kuuntelemaan. Myöhemmin hän kuitenkin totesi, että meitä on vähän ja asumme pitkien etäisyyksien takana ja siksi hän luopui luennon pitämisestä. Minkäänlaista vertaistuen "kokoontumisajoa" en ole onnistunut saamaan lääkärinkään tuella aikaiseksi.

Olen pyytänyt itselleni lukuisten verikokeideni tulokset ja lääkärini lausunnot. Niiden avulla pystyn vähän itsekin hahmottamaan missä olen menossa.

Kun tauti todettiin sanoin lääkärilleni, että olin ajatellut elää 100 vuotiaaksi, mutta olkoon nyt sitten tavoitteena 95 v. Ja nyt sitten näillä mennään.

Aurinkoista ja riemukasta kesää.
Soilua
Soilua | 30.5.2014 klo 13:40:51