Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: voi olla kipeäkin!

O.o
Mä olin täällä juttelemassa viime syksynä, kun löysin patin vasemmasta rinnasta. Juttelin huolistani ja peloistani, kun odottelin elämäni pisimmät kolme viikkoa paksuneulanäytteen tuloksia, joka sitten oli onneksi hyvänlaatuinen sidekudoskasvain..

Nyt sitten olen odottelemassa ultraan kätilöopistolle, kun oikeassa rinnassa, kainalon lähellä on jo ollut pidemmän aikaa sellainen kummallinen "putkimainen" patti, joka aristaa. kun nostan käden ylös, se näkyy ihan selkeänä pahkulana siinä rinnan sivulla kainalon vieressä.

Tässä tuli ihan pakko vastata sun viestiin, sillä itse kuulun myös niihin, jotka eivät ole huolissaan, jos patti/muutos on rinnassa jotenkin aristava tai kipeä.. kuten tämä, ei varsinaisesti särkyinen, mutta kihelmöi, pistelee, tuntuu että siinä on jokin, ja esim. rintaliivit siihen osuessaan tuntuu ikävälle, ne painaa siitä ja silloin se tuntuu eräänlaisena kipuna/paineena.

Kävin sitten lääkärissä, ja sain oikein kaksi lääkäriä siihen räpläämään rintojani. Heitä tuntui kiinnostavan kovastikkin tämä muutos, on tunnustelemalla n. 6 cm kokoinen, tai oikeastaan pituinen, leveys n. 1 - 1,5 cm. Lääkäri sitten kertoi, että harvemmin kasvaimet ovat kipeitä, mutta joskus harvoin sellaisiakin tapauksia on. Siksi en ole ollut huolissani omasta tämänhetkisestä muutoksestani, ennemminkin ajatellut että on joku tiehyt tukkeuma tms... Tietysti se pelko on ollut taustalla, mutta olen ollut huomattavasti rennompi tämän kanssa, kuin edellisen, kovan ja aristamattoman patin kanssa..

Saa nähdä mitä ultrassa sitten näkyy, kun kuun lopulla sinne pääsen vlauttamaan.

Hyvä kuitenkin, että näitä kokemuskertomuksia tulee, sillä kuten ihmisiäkin, on myös syöpäsairaudet hyvin erilaisia oireiltaan..
Aina on hyvä poissulkea se kaikista pahin.

popri | 9.10.2012 klo 17:42:14