Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Pv:n diagnosoinnin odottelua

Hei!
Noin viikko sitten sis.tautilääkärille heräsi epäilys, että sairastaisin pv:aa. Verikokeita on nyt otettu, samoin luuydinnäyte. Arvoni ovat olleet viimeisen 10vuoden aikana seuraavia. Hb 135-150 Trombosyytit vaihdellen: 390-502. Leukosyytit 8-16 välillä. Joku B-neutr olivat myös koholla. Nyt viimeisimmässä trombosyytit olivat 443. Millaisia arvoja teillä on ollut ja miten sairauden ns jäljille on päästy? Itse olen 31vuotias 4lapsen äiti ja muutamia päiviä on mennyt ihan shokissa, tuon lääkärin epäilyn vuoksi. _Hmmm niin ja toistaiseksi tupakoitsen,keskussairaalamme hematologi oli puhelimessa sitä mieltä, että arvoni johtuisivat tupakoinnista...no ei se silti liikoja lohduttanut kun tällä hetkellä hoitavalääkäri uskoo tuohon pv:aan. Kärsin korkeasta verenpaineesta ,ilman lääkkeitä ne huitelevat siellä 150/90 ja lääkityksellä pysyvät normaalissa.Ystäväni "röökin" kanssa taidan joutua hyvästelemään ei ehkä parhain kumppani.Varsinkaan tässä sairaudessa. Olen lukenut teidän monien kirjoituksia täällä ja se on saanut mieltäni positiivisemmaksi!!!!Taidanpa palata sivustolle vielä useinkin :) Ihanan aurinkoisia kevätkelejä kaikille! :D
tinah81 | 9.3.2013 klo 18:29:19
  • Pv:n diagnosoinnin odotteluatinah81
    9.3.2013 klo 18:29