Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

pv-tauti pelottaa

Olen 50v. nainen Espoosta, kolmen lapsen äiti. Nuorin vasta aloitti koulun. Tavallisen kontrollikäynnin yhteydessä lääkärillä ilmeni hurja HB lukema, 207. Lääkäri passitti minut Jorviin jossa tehtiin normaalit verikokeet, kuvattiin keuhkot ja otetiin vatsaultra. löydöksenä normaalikoon äärirajoilla oleva perna mutta muuten ei mitään vakavampaa. Veriarvot Hkr 62, Eryt 8.63 ja MCV 71. EKG:ssä ei ilmennyt kummempia. Eli nyt epäillään polysytemia veraa, JAK2 D näyte lähtenyt eteenpäin. Voi kuulemma viedä kuukaudenkin ennen kuin tulos tulee??! Nyt ihmettelenkin, missä vaiheessa tautini lienee? Luettuani muiden oireista olen tunnistanut useita:kutina suihkun jälkeen, väsymys (jota olen pitänyt vaihdevuosioireena) oudot polttelut varpaissa, lonkkakipu öisin,ja ennen kaikkea oudon "tukkoinen" ja huojuttava olo päässä. Minulta otettiin ensi hätiin jo kaksi venesektiota eli 1000 ml verta vuorokauden sisällä (to-pe)ja tämänaamuisessa verikontrollissa HB oli "vain" 186. Lääkäri soitti sitten ja kehotti syömään 100mg vahvuista aspiriinia odotellessa Hyksin hematologisen osaston kutsua tutkimukseen, ja tuon JAK2 tuloksen valmistumista. Kaikki tämä muutaman päivän sisällä (viime viikolla)ihmiselle, joka ollut aina perusterve. Eli shokki: sairastanko syöpätautia, johon kuolee? Voiko tuollainen HB lukema tulla mistään muusta vaihtoehdosta, onko tietoa? Ja toisaalta, liian monet oireeni sopivat tähän PV-tautiin. Mutta odottavan aika on pitkä, jos joutuu kuukauden odottamaan tuloksia.
Bloody Mary | 29.8.2011 klo 19:40:56