Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

PV potilas

Olin 30v kun minulla todettiin pv, eli 2 vuotta aika tarkalleen takaperin.Solislaskimotukoksen myötä otettiin hoitoon ja alettiin tutkimaan asiaa. Tuolloin trombot oli likemmäs 1300, leukosyytit 18, hematokriitti 48 ja hb myös todella korkea.Hydrealla aloitettiin hoito jotta saatiin arvot normalisoitumaan nopeasti. Arvot nousivat pian korkeisiin lukemiin takaisin, kun hydrea lopetettiin ja tietty puolenvuoden marevan. Introna aloitettiin hydrean jälkeen ja olen sietänyt Intronan todella hyvin,ei ole ollut koskaan suurempia ongelmia. Tällä hetkellä 6milj yksikköä 3x viikossa ja vasta nyt 2vuoden lääkityksen jälkeen veriarvot ovat kuin " normaalilla ihmisellä" :). Tämän sairauden kanssa kyllä pärjää ja ei vaikuta suuremmin elämään. En ole lukenut juurikaan tästä sairaudesta mitään, sillä olen päättänyt elää normaalia elämää.Kunhan muistaa ottaa lääkkeet ja tehdä mitä lääkäri käskee. Verikokeen aina 3 kuukauden välein ja soittoaika. Introna on siinämielessä voimakas lääke, että jonkun verran aiheuttaa mielialan muutoksia, herkistymistä, itkukohtauksia ym. ainakin minulla. Hiukset ovat hieman ohentuneet ja kuivuneet, mutta hei, ovat viellä suurimmaksi osaksi päässä:). Elämässä kun pitää virikkeitä yllä ja keksii pääkopalle tekemistä tarpeeksi eikä ala miettimään eikä murehtimaan asioita liikaa, tämän kanssa pärjää mainiosti. Tsemppiä kaikille ja voimia ja jaksamista!
Jena | 24.10.2013 klo 13:44:38
  • PV potilasJena
    24.10.2013 klo 13:44