Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

B-JAK2-D???

Hei kaikille!

Olen 34-vuotias nainen, ja omasta mielestäni terve. Verikokeissani oli leukkarit koholla(21.4), mutta tippuivat kuukaudessa 16:sta. Lääkäri tutki tietojani 10-vuoden ajalta, ja ihmetteli kun minulla on jatkuvasti olleet leukkarit koholla, lähinnä 11-15 välillä. Aikaisemmin noita arvoja ei ole muut lääkärit ihmetelleet. Mutta tämän lääkärin mielestä tätä pitäisi selvittää. Noh, minulle tuli tässä hematologian pkl:tä labralähete verikokeisiin. Ihan noita perusjuttuja näyttää olevan, mutta sitten on toi B-JAK2-D ja B-LUC...
Mitähän noilla nyt haetaan? Nettiä selatessa törmäsin ainoastaan näihin vakaviin verisairauksiin. Onko tuo JAK2-testi ihan hematologin määräämä rutiinikoe vai kenties "syytä-vahvasti-epäillä"-koe? Tulosten saanissa kestää reilusti yli kuukauden. Nyt tuntuu että kesä on piloilla...
Maarit77 | 14.6.2011 klo 01:48:05