Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Polysytemia Vera -mahdollisuus?

Olen 35-vuotias perusterve(?) mies ja olen kärsinyt vuoden verran erilaisista oireista, joita on pidetty vuoroin jännitysniskana ja vuoroin hermoston temppuiluna.

Oirevalikoimasta löytyy vallitsemimpina seuraavaa:
- päänsärky, lähinnä paineen tunne päässä.
- huimaus, olo on kuin olisi noussut seisomaan liian nopeasti, mutta tämä on päällä oikeastaan aina pystyssä ollessa. Lepo tuntuu auttavan.
- muutenkin heikko, väsynyt ja hutera olo
- sydämen rytmin häiriöt, lisälyöntejä, ajoittaina matalahko syke (40-50)
- kipua vasemmalla rinnassa / rintalastan alaosassa

Sydäntutkimukset on kaikki tehty, eikä mitään elimellistä ole löytynyt. Pää on magneettikuvattu ja sekin oli puhdas. Verikokeita on otettu eikä sieltäkään mitään ole löytynyt. Ainoastaan hemoglobiini on ollut hieman koholla. Lääkärien näkökulmasta siis "hyvä".

Tuossa viikonloppuna sorruin jälleen puoskarointiin ja tutkailin nettistä selvitystä oireilleni. En ole tätä kovin paljoa harrastanut, koska olen luottanut siihen että lääkärit osaavat hommansa.

Joka tapauksessa lähestyin tilannetta rintakipu edellä. Löysin pernan, joka sijaitsee juuri siinä, missä kipu tuntuu. Pernan kautta reitti eteni polysytemia veraan. Sitten tieni kulki tälle palstalle.

Tiedän että tauti on harvinainen, mutta jossain määrin oireet tuntuisivat täsmäävän. Hemoglobiiniarvoni oli vuosi sitten syksyllä 150, helmikuussa 2011 172 ja huhtikuussa 177. HKR helmikuussa 0,51.

Löytyykö keneltäkään samankaltaista alkua sairaudelle vai olenko täysin hakoteillä?

Minulla on ensi viikolla aika työterveyslääkärille ja olen ajatellut kysyä asiasta ja pyytä terkistamaan veriarvot uudelleen.
gindan | 13.9.2011 klo 12:08:09