Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Tuore PV-diagnoosi

Hei!

Kerron vähän omasta sairaudestani. Saian diagnoosin 5.3.2007 Polysytemia vera ja maininnalla, että näyttää siltä että etenee hitaasti. Hyvin vähän sain tietoa lääkäriltä. Kaikista eniten olen saanut tietoa kanssakulkijoilta tämän keskustelupalstan kautta. Tähän asti olen pärjännyt ilman mitään lääkitystä paitsi aamuisin Primaspan. Hoitona ovat olleet venesektiot 3-4 kertaa vuodessa. Oireita on hyvin monenlaisia, nivelkipuja, raskas pää. Kaikista ehkä hankalin oire on tavattoman arka iho ja etupäässä selässä kutinaa. Lääkäri ei ole ottanut tosissaan kutinapuheitani.

Kuulin juuri syöpäjärjestön vapaaehtoiselta, että hänen äidillään oli ollut pv n. 15 vuotta ja hän oli kuollut yli 90-vuotiaana. Lääkäri oli sanonut ettei hän siihen tautiin kuollut. Haluan rauhoitella sinua, että tämän taudin kanssa pärjää. Olen nyt 70-vuotias. Sisaren miehellä on kyllä tämä tauti hankalampana kuin minulla. Eräs ystäväni joutui heti sytostaateille kun tämä tauti todettiin. Eli tauti voi esiintyä aika monenlaisena. Elämän iloa sinulle kaikesta huolimatta.
tuomi | 15.9.2013 klo 20:24:14