Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV ja ennuste

Hei!
Mukava lukea, että pääosin ihmiset pärjäävät taudin kanssa hyvin! Itselläni on ollut muutama päivä aikaa sulatella saamaani diagnoosia. Googlettamalla ja saamistani oppaistakin lukemalla herää ajoittain pelko tulevaa kohtaan. Lääkärikäynnillä en oikein osannut mitään kysyä, eikä lääkärikään kyllä juuri taudista sen enempää kertonut. "Paiskasi diagnoosilla" ja ohjasi hoitajalle ensimmäiseen venesektioon. Työterveyslabroissa "vahinkolöydöksenä" alettiin tautia epäillä. Jonkin verran niveloireita ja ihon kutinaa ollut, mutta olin ne laskenut kuivan ihon ja nivelvaivaisen suvun piikkiin. Olin kyllä jo ehtinyt vähän haeskella tietoa kesän aikana mahdollisista diagnooseista ja PV:tä pidin hyvinkin mahdollisena. Suvussani myös muita harvinaisia syöpätauteja, joten lääkärikin totesi, että tämä sopii samaan sarjaan. Ehkä tästä järkytyksestä selvitään ja toivottavasti pystytään nauttimaan elämästä päivä kerrallaan vielä vuosia. Ikää minulla kohta 50v.
nainen 49v | 5.9.2013 klo 13:32:49