Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Ylävatsan ultra kertoo vatsan alueelta paljon

Hei, ylävatsan ultrassa tulee tutkittua kaikki sisäelimet, siellähän näkyvät maksa, sappi, haima, perna, munuaiset jne. Ja käy niinkuin minulla, löytyi sappikivet, munuaisissa jotain ja tarkempaan syyniin ja sitten se itse asia eli pernan koko. Eli tämä v. 2003. PV:hen kuuluu yleensä pernan kasvu ja se on minulla ainakin kasvanut viime ultraan asti n. 1 cm/vuosi. Ja painoi jo ruoansulatuspuolta aika pahasti. Eli vain n. 2-3 dl ruokaa kaikkiaan kerralla ja jatkuva nälkä. Sen kasvun seurauksena siirryin Hydrean (sytostaatti) käyttöön, jolla on saatu hillittyä tuota pernan kasvuakin.
No, munuaisten möykky on ilmeisesti rasvaa, sappikiviä ei yleensä nykyisin leikata, ellei niistä ole pahasti vaivaa. Sapen miellyttämisen ja ruoat kyllä oppii kantapään kautta. Eli ylävatsan ultra on hyvinkin vaivaton ja helppo, paljon kertova tutkimus. Toista on sitten gastroskopia eli kun nielet sen putken, jonka päässä on kamera ja tutkitaan, onko ruoansulatuskanavat alkupäästään kunnossa. Mutta hengissä siitäkin selviää.
Jos kiinnostaa tulla kesällä tänne Lappeenrantaan, niin viestittäkää, järjestän kyllä tapaamispaikan. Tosin vielä en osaa sanoa, milloin olen kesälomalla, mutta se on muunneltavissa. Hyvää korvasieniaikaa kaikille!
ansas | 17.5.2011 klo 20:29:21
  • Ylävatsan ultra kertoo vatsan alueelta paljonansas
    17.5.2011 klo 20:29