Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Poskiontelosyöpää sairastavia?

Moikka.
Pahoitteluh mun kirjoitusvirheistä, 20v aikana en ole vielä oppinut oikein kirjoittamaan.
Ajattelin kysyä teidän vointia ja kertoa samalla omasta kokemuksesta.
Mun isällä oli poskiontelosyöpä, se alkoi vuonna 89, hän oli merimies ja reisussa ollut 9-12kk kerrallaan.
Kun sen löydettin, hänet operoitin, se tapahtui venäjällä, ja todella rumasti, kaikki pelkäsi häntä. Nenä oli leikattu vähän niin kun pois, ja sitten ommeltu sivut takaisin mutta todella leveästi. Hän oli muuten erittäin komea, mutta sen jälkeen..kävelevä kauhu. Itse silloin olin 11v.
No leikkaus toisen perässä.. Ei siis auttanut enää mitään, siihen aikana, vaikka rahaa oli ja lääkkeitä ostettin.
Jossain vaihessa se levisi kitalakin, mistä oli pala poistettu. Myöhemmin olisi pitänyt yläleuka ja yks käsivarsi poista, siihen hän ei enää suostunut ja jäi odottaa. Syöpä levisi aivoihin. Hän kuvitteli kaikenlaista ja kerran yritti laittaa mua ulkoile ikkunan kautta(7kerros), silloin häntä laitettun saattohoiton ja suht pian hän kuoli, olin just 16 täyttänyt.
Siis hänellä oli noi poskiontelon reitit ahtaat ja aina nuha vainosi.
Nyt sitten itse olen kärsinyt kroonisestä poskiontelotulehduksesta jo 19vuotta. Punkteerattin ja suurennettin niitä 14v sitten. Mullakin on ahdasta. Minun tytär, kohta 18v sama juttu, krooninen tulehdus ollug jo 7v, hänelläkin on ahtaat, kohta kun täytä 18v pääse mrt kuvauksin.
Miksi nyt tulin kirjoittamaan, milla vain tuli sellainen dejavu juttu. Kun kumarruin ja poskiontelosta itseksen valui keltaista nestettä ja haisi todella pahalle! Dejavu siinä, kun tuli aivoihin muistikuva, että isä haisut samalle!
Ja tää ei helpota vielä yhtään. 8v sitten mulla meni selkä työtapaturmassa. Siis olen ollut melkein koko ajan vuoden oma. En pystyin kävele kun 1-2km ja seistä tai istua n 20 min.
Että sillä lailla..
Ennen ei oo ikinä poskiontelo eritteet haisut ja nyt on. Js vielä sellaista juokseva kun vesi.
Niin ja olen vielä 36vuotias ???
Ellu78 | 24.1.2015 klo 07:50:52