Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV ja ennuste

Heippa kaikille! Ei ole tullut pitkän aikaan kirjoitettua, vaikka olen aina välillä katsellut onko jotain uutta. Sitten kun olisin halunnut kommentoida jotakin asiaa en muistanut salasanaani, enkä toimeutunut ottamaan uutta. Nyt kun vihdoin panuduin asiaan, päätin samantien kirjoittaa.Minun mielestäni ennusteen tässä sairaudessa voi saman tien unohtaa ja loppujen lopuksi eihän niin sanottu terve ihminenkään tiedä kuolenko tänään, huomenna vai ensivuonna. Olen sairastanut PV:aa vuodesta 2002 virallisesti. Olen periaatteessa ikäisekseni (55v) erittäin hyvässä kunnossa. Sairaudesta johtuen on pari kolme viikkoa ennen venesektiota väsymystä ja kutinaa, suihku lisää kutinaa, mutta uimahallissa likoaminen on hyväksi. Ilman liikuntaa en pärjäisi jo parin tunnin istuminen päivällä pysäyttää "moottorini" ja uudelleen vauhtiin pääseminen vaatii itsekuria.Illat, n. seitsemästä eteenpäin, jaksan oleilla, jos olen päivän liikkunut. Ihan niin sanottu hyötyliikuntakin riittää välillä. Jumppaan, sauvakävelen, käyn kuntosalilla, heiluttelen kahvakuulaa ja harrastan vesijumppaa ja -juoksua, talvella hiihtelen . Työmatkan kävelen (edest. 7km). Varsinaista ruokavaliota ei ole, lautasmalli on paras. Allergioista johtuen jotain on jätettävä syömättä. Rautapitoista ruokaa en vältä. Aikoinaan lääkäri sanoi että niitä ei tarvitse vältellä. Vevesektioiden jälkeen Hemoglobiini tippuu varmaan lähemmäs sataa ja ennen venesektiota se on n.135 ja Hkr n. 45. Kaiken kaikkiaan voin sanoa että kun ei ajattele PV:aa ja kantaa itse vastuun omasta hyvinvoinnista pärjää, usein paremmin kuin ns terveet ihmiset. Eletään päivä kerrallaan ja nautitaan toivoo

ikiliikkuja
ikiliikkuja... | 9.2.2013 klo 19:15:20