Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Peruukit, niiden käyttö ja tarpeellisuus

Olen kuun vaihteessa saamassa viimeisen sytostaatihoidon, ja hoidon aikana olemme keskustellut monen samaa hoitoa saavien kanssa peruukista, sen hankinnasta ja käytöstä. Jokaisella , suurella osalla jonka kanssa olen keskustellut, on sama ongelma ( ei ehkä varsinainen sellainen), mutta peruukki ei ole mukava päässä, se ei istu hyvin ja sitä tulee käytettyä korkeintaankerran kuussa tai ei ollenkaan. Syitä on monia ja yksi suurin syy on, että peruukki hankitaan liian nopeasti, sinulla saattaa olla vielä hiukset päässä, joten peruukki on täysin erilainen kun hiukset ovat poissa. Tämä johtuu peruukkia myyvän liikkeen osaamattomuudesta neuvoa asikasta. Se , että peruukki ei tunnu mukavalta johtuu sitten taas ihan omista tuntemuksista.
Itse käyn töissä ja käytän syöpäpotilaalle suunniteltua , päätä suojaavaa huivia ( kohottava malli). Muuten trikoo pipoa. Valitettavasti tuo 300 € peruukki sitten ei ole käytössä. Jos kaikki menee kuin strömsössa, hiukset lähtevät kasvuun heinäkuussa. Nyt se mikä minua on sysännyt tähän kirjoitukseen on se ajatus: mitäpä jos olisi jokaisella syöpäyhdistyksellä peruukki lainaamo. Peruukithan ovat pestäviä, jolloin ei pöpöjä ja voisi olla vaikkapa pitkätukkainen blondi välillä. Venytä hieman peruukin ostoa,käytätkö sitä oikeasti ja voitaisiiko me syöpäpotilaat olla hieman etukenossa tulevissa säästötoimenpiteissä.Olemme mielestäni saaneet empaattista hoitoa ja tarpeeksi tietoa sairaudestamme ja nyt olen vakuuttunut, että olen saanut verorahoilleni vastiketta. Toivottavasti tämä kirjoitus ei loukkaa ketään, varsinkaan peruukin vannoutuneita kannattajia, mutta halusin nyt avata keskustelua aiheesta.
pelagia | 14.5.2015 klo 11:57:01
  • Peruukit, niiden käyttö ja tarpeellisuuspelagia
    14.5. klo 11:57