Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Lymfoplasmasytoidinen lymfooma

Tuon onkin ihan uusi lymfooma. Näitä on niin monta erilaista, että ei maallikko oikein pysy perässä. Minulla on myös krooninen lymfooma, ollut jo 14 vuotta. Viimeisin tyypitys tälle on pernan marginaalivyöhykkeen lymfooma. Mutta diagnoosi on ollut hyvin vaikea, kun kudostyyppi ei oikein sopinut mihinkään lymfoomatyyppiin.

Tämä on uusinut 4 kertaa ja kaksi ekaa hoitoa olivat sytoja (CHOP ja MINE) ja seuraavat pelkästään Mabtheraa. Ja tämä Mabthera pelasti minun henkeni, ainakin toistaiseksi. Sain sitä kummallakin hoitojaksolla 4 kertaa, kuten sinäkin. Nyt tauti on pysynyt 5 vuotta remissiossa, jippii!! Seurannatkin jo päättyivät ja voin elää kuin pellossa :-) Ei enää lääkäreitä, eikä kontrolleja ja pelkoa, mitäs jos... Tautihan uusii jonakin päivänä, mutta sen olen jo unohtanut. Kiitos Mabtheran!
inkamari | 25.1.2012 klo 17:22:14