Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Poskiontelosyöpää sairastavia?

Hei,

Minulla todettiin poskiontelosyöpä vuoden 2009 huhtikuussa. Kait kyseessä on harvinainen syöpälaji, olet ensimmäinen "kohtalotoveri" johon törmään. Ja tietoa on tosiaan todella heikosti saatavilla.

Minulla syöpä oli aika laajalle levinnyt joten hoidot oikeastaan jatkuvat edelleen. Syöpä löytyi koepalasta joka otettiin nenäontelon limakalvon ohentamisleikkauksen yhteydessä. Minulla hoidettiin reilu vuosi vaan nenän tukkoisuutena tätä, Nasonexia ja Duactia.. Kunnes tosiaan tuosta koepalasta syöpä todettiin. Minut leikattiin kaksi kertaa + sädehoito.
Seuraava kontrolli on muuten elokuun 12. päivä jolloin tehdään magneettikuvaus. Jännittää jo nyt että mitä näkyy..

Ainakin minulle lääkäri on vakuutellut, että leikkauksella ja sen jälkeisellä sädehoidolla on saatu tauti kuriin. Sädehoito tarvittiin, koska minulla syöpä oli levinnyt hermoja pitkin silmän suuntaan.

Sinulla syöpä on todettu niin vast'ikään, että kaikki hoidot on edessä päin. Joko tiedät leikkausajankohdan ja millainen hoitosuunnitelma sinulle on tehty?
Toivotan sinulle kovasti voimia, itse yritin ottaa päivä kerrallaan.
Ja kirjoittele, vastaan kyllä mielelläni!



Zaziki
zaziki | 19.7.2010 klo 21:33:47