Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Suolistosyövistä

Hei Openmaid,
Minulla leikattiin peräsuolensyöpä maaliskuussa 2009, kasvain oli iso ja kolmessa imusolmukkeessa oli syöpää.
Joka toinen viikko tiputus ja viikko Xelodaa, 12 viikkoa hoitoa noin puolen vuoden ajan.
Vaikka itse olenkin kokenut nuo rankat hoidot, en valitettavasti osaa neuvoa mitään helpotuksia tai vinkkejä.
Sinulta kysytään nyt suurta sopeutumista ja kärsivällisyyttä miehesi rinnalla. Olin itsekin juuri tuollainen kiukkuinen ja "turhaa tämä on, en jaksa näitä hoitoja"-potilas. Mieheni jaksoi kuitenkin aina kannustaa minua jatkamaan ja teimme myös pieniäkin matkoja, vaikka päiväsiltään naapurikaupunkiin, että saimme vaihtelua kurjaan arkeen.
Suurena kannustimena on ollut myös lapset ja lapsenlapset.
Olet aivan oikein yrittänyt vahvistaa miehesi ravinnonsaantia, kun ruoka ei maita. Ripuli ja kova vatsa tietysti asettavat omat rajoituksensa kodin ulkopuolella liikkumiselle.
Kunhan pääsette hoidoista yli, niin miehesi varmaan on kiitollinen sinulle tuestasi. Vaikka nyt tunnet olevasi tiellä ja hänen käytöksensä on hankalaa.
Syöpä on todella koko perheen sairaus. Terveen puolison osa ei ole helppo katsoa vierestä kun toinen on huonossa kunnossa.
Voimia sinulle ja miehellesi!
Tuulikki1 | 3.11.2013 klo 21:54:07