Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Keuhkosyöpä

Sain lahjaksi keuhkosyövän kymmeniä vuosia jatkuneen tupakoinnin seurauksena. Olen 63 v. nainen. Syöpä löytyi sattumalta. Jouduin joulukuussa -14 sairaalaan korkeassa kuumeessa. Koska kuumeen syy ei heti ollut selvä, otettiin myös keuhkokuva. Kuvassa 2x2 cm kasvain näkyi.
Kaikki tutkimukset tehtiin ja vasta helmikuun lopussa -15 aloitettiin sytostaatti hoito. Syöpä oli levinnyt välikarsinaan. Ei voi leikata. Navelbine 60 mg/ kerran viikossa. Ongelmaksi on onkologin mielestä noussut jatkuvasti kohoavat Alat-arvot, viimeksi jo 188. Nyt on paussi sytostaatista ja seuraava labratulos kertoo, onko alat laskenut. Koska sairastan myös ms-tautia, on minulla runsaasti muita lääkkeitä, jotka lähes kaikki voivat vaikuttaa maksaan.
Olen äärettömän peloissani ja hermostunut. Toivoisin jotakin ahdistusta lieventävää, mutta en uskalla pyytää, sillä olen kolmekymmentä vuotta syönyt Alprox 0,25 mg x 3/vrk eikä se enään tehoa minuun. MITÄ TEEN???
Leimari | 4.4.2015 klo 19:03:20