Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

PV ja humina päässä

Hei PV-ystävät!

Minä sain tiedon tästä sairaudestani 2006. Olen pärjäillyt venesektioilla ja nyt verikokeet 3 kk:den välein.

Minulle on tullut uusi ongelma, jonka syytä ei vielä tiedetä. Olen käynyt sairaanhoitajalla ja terveyskeskuslääkärillä,joka kirjoitti lähetteen Päijät-Hämeen keskussairaalaan korvalääkärille. Kutsu jo tulikin eli 1.3. pääsen tutkimuksiin. Olen tallentanut ja tulostanut näitä PV:tä koskevia kirjoituksia tässä vuosien varrella ja niitä lukiessani huomasin että tätä korvan huminaa on ollut muillakin. Ainakin Arska kirjoitta joitakin vuosia sitten, että päässä humisee.
Kertokaa muutkin onko teillä ollut vastaavia tuntemuksia. Ja tietysti kovasti kiinnostaa miten tämä humina jatkuu ja muuttuu. Mitään särkyä ei ole ollut missään vaiheessa korvassa. Syyskuussa 2011 se alkoi kaikumisen tunteella ja jopa kovat äänet tuottivat sattumista korvassa. Korva on ollut aina katsottaessa siisti, eikä ulospäin näy mitään hälyyttävää. Kuulotutkimuksessa todettiin kuulon alenemaa. Huomaan kyllä itsekin jos pistän kännykän vasemmalle korvalle, että puhujan ääni on vieras ja möreä, ei meinaa tunnistaa tutuksi. Muuten olen voinut mielestäni tyydyttävästi ja veriarvot ovat ollet melko hyvät, viimeksi tehtiin venesektio 2007.

Ehkä muistattekin kun kerroin, että silloin verta otettiin reilusti n.500g. Tultuani työpaikalle, verisuoni alkoi vuotaa uudelleen ja taju lähti. Sen jälkeen ei ole venesektioita tarvinnut tehdä.

Reippaita talvipäiviä teille kaikille ja auringon lämpöä.
toivottaa Rallu
rallu | 19.2.2012 klo 16:02:05