Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

rintasyöpä ekaluokkalaisen äidillä

hei,

sain eilen diagnoosin pahanlaatuisesta kasvaimesta joka leikataan ensi viikolla. olen ekaluokkalaisen tytön yksinhuoltaja ja tytöstä huolissani.

olen kertonut hänelle mielestäni pakolliset faktat eli että minulla on rintasyöpä ja kasvain leikataan pois. ja lisäksi, että kaikki menee hyvin ja ettei hänellä ole mitään hätää...mummi hoitaa ja tytöstä muutenkin huolehditaan ja häntä rakastetaan. tämäm kaiken olen sanonut suoraan sydämestä.

tyttö luonnollisesti on huolissaan, on jo siinä iässä, että osaa päätellä itsekin asioita, siksi hänelle nuo asiat olen rehellisesti kertonut, mutta välttänyt "pelottelua".

kouluun hän menee leikkauspäivänä, mutta olen informoinut opettajaa asiasta ja jos päivästä tulisi vaikea niin tyttö voi lähteä koulusta mummille.

onko muilla kokemusta tällaisesta tilanteesta?

mihin kaikkeen minun tulee varautua näissä asioissa?

hyviä vinkkejä miten pärjätä syövän kanssa lapsen parhaaksi?

(leikkauksen jälkeen tulee sädehoito, muut mahdolliset hoidot selviävät vasta patologin tutkittua leikatun kasvaimen).

tuntuu, että pää lyö vain tyhjää, tyhjää, tyhjää....
tiitu68 | 22.4.2011 klo 14:05:19