Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: interferoni

Hei kaikille!
En ole kirjoitellut pitkiin aikoihin, mutta nyt kiinnosti, kun tuo Interferoni on niin tuttu aihe minulle.
Helatorstain paikkeilla tulee 9 v. PV-diagnoosista ja 8 v. Interferonin aloitamisesta. Kaikki nämä vuodet olen käyttänyt Interferonia 3 milj.yksikköä 3xviikossa. Aluksi oli tosin 6 miljoonaa, mutta se oli liian suuri annos. Iho alkoi oirehtia. Tuli psoriasis-läiskiä.

Ensimmäisellä kerralla nousi kuume yli 38 asteeseen. Flunssan kaltainen olo seuraavana päivänä tulee aina silloin tällöin vieläkin. Olen ajatellut sen niin, että joku kun flunssapöpö on elimistössä, se aiheuttaa kehon oman interferonituotannon. Kun sitten saan lisäannoksen piikistä, keho ilmoittaa sen kipuiluna.

Onneksi paracetamoli 500 mg auttaa minulla hyvin. Joskus kipuja tulee yöllä, otan paracetamolin ja puolen tunnin kuluttua voin taas nukkua. Kivuttomuus kestää 6 tuntia. En enää ole vuosiin ottanut automaattisesti kipulääkettä ennen pistosta. Sitten vaan jos tulee kipuja. Läheskään aina ei tule.

Niin ja ne veriarvot. Ne ovat tasoittuneet ja olleet tasaiset koko ajan. Venesektioita on tarvittu korkeintaan 2 vuodessa. Nyt on jotakin muutosta, jonka vuoksi joudun kuukauden päästä edellisestä verikokeesta uuteen. Katsotaan nyt sitten, tuleeko eteen uusi vaihe taudissa, vai onko tämä vain joku tilapäinen muutos.

Olen ollut tyytyväinen, kun olen saanut ja sietänyt IntronA:a. Huonosti siedetty lääkehän se on. Mutta hyvä lääke, se todella on toiminut.

Hyvää kevättä kaikille!

leilahelena | 12.3.2012 klo 11:48:31