Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV ja ennuste

Heippa kaikille!
Täällä on yks konkari tämän taudin suhteen.1993 minulla diagnositiin tämä tauti ja eletään edelleen työelämässä.Ikää on vasta 50 ja sen jälkeen on tullut monta vakavaa uutta diagnoosia ja isoja leikkauksi sekä rankkoja hoitoja on läpi käyty. Minulla on ollut ainakin 15 vuotta Hydrea lääkitys. Annostus säädetty labrojen mukaan. Minun suurin ongelma on ollut trobosyytit jotka on olleet tosi korkeat. Nyt lääkärin mukaan tauti on muuttunut klassiseksi Polysytemiak si. Ja venesektiot ovat taas mukana kuvioissa. Minulla myös oli kihtilääkitys jossain vaiheessa mutta on lopetettu jo vuosia sitten kun ei ollut oireita.
Elämä kannattaa ottaa seikkailuna ja me ei tiedetä huomisesta eikä murehdita sitä vaan nautitaan arjesta.
Itse en ole orjallisesti noudattanut mitään muuta kuin lääkärin ohjetta ja kysyin joskus vuosia sitten lääkäriltä miten pitää elää niin hän sanoi että normaalia elämää elämästä nauttien.

Leikkaukset ovat sujueet kun kaikki on tiedossa mitä täytyy ennakoida ja olen myös tarvinut punasoluja tiputettuna tiukissa tilanteissa.
Labrakokeet ovat meidän pelastus että ei ylläreitä tule. Luottakaa hoitoon jota saatte ja pitäkää huolta itsestänne.

Hyvää ja aurinkoista kevättä kaikille.
pippo | 10.2.2013 klo 13:43:47