Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Tupakoinnin lopettaminen

Lapset apuna:)

Poltin tupakkaa lähes 40-vuotta. Huhtikuussa nuorin neljästä lapsestani alkoi painostaa lopettamiseen. Kun vielä isoveli komppasi; " että haluaa minun elävän pidempään, jotta voin olla Ukki lapsilleen", niin mitä tuohon voi sanoa? Ei mitään. Laastarit ja sähkötupakka apuna, eikä tehnyt mieli, kun ensimmäisinä päivinä.
Selllainen lapsus sattui, että olin osin tiedostamatta vähentänyt tupakointia reilusti ja poltin n. 5 tupakkaa ennen lopetusta ja ostin 1-vaiheen 21 mg / 24h laastareita ja olin aivan pihalla ja hikoilin ensimmäisen yön. Apteekki antoi onneksi ohjeet ja sain vaihdetuksi käyttämättömät paketit miedompiin. Kannattaakin ostaa ensimmäiset nikotiinituotteet apteekista tai muuten perehtyä asiaan kunnolla. Ruoka- tms. kaupoista ei ohjeita osata antaa.
Positiivisia asioita tullut jo monta reilussa kuukaudessa: Astma- ja allergialääkkeet on jäänyt kaappiin, yöuni parantunut merkittävästi, verenpaine laskenut niin, että lääkitystä voidaan vähentää. Eikä tartte yskiä sitä ruskeeta klönttiä kurkusta aamuisin:)En voi olla kuin kiitollinen lapsilleni.
4Roth | 12.9.2013 klo 19:54:55
  • Lapset apuna:)4Roth
    12.9.2013 klo 19:54