Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Tupakoinnin lopettaminen

Re: Vastausta jälleen

Hei!

Olen siis polttanut tässä hoitojen aikana 4-5 tupakkaa päivässä.

Olin veljeni perheen luona tuossa viikko sitten 5 päivää ja siellä poltin vain 1 tupakan ja senkin vasta illalla. Veljeni ja hänen vaimonsa eiväy polta, joten ei mullekaan tullut mieleen, että polttaisin päivän mittaan. En edes tiedä, miksi mun piti illalla polttaa se 1 tupakka.

Ajattelin silloin, jos saisin olla tuollaisessa paikassa vaikka 3 viikkoa, pääsisin varmaan tupakasta eroon kokonaan, vaan siihen nyt ei ole mahdollisuuksia, siis olla 3 viikkoa pois kotoa.

Suvussani sekä isän että äidin puolella on keuhkosyöpää ja COPD:tä. Isäni on kuollut keuhkosyöpään että äidin puolelta äidin sisko ja hänen isänsä.

Olisi siis aika minunkin lopettaa. Sairastuin rintasyöpään 3/07 ja leikattiin 4/07 ja CEF hoidot alkoivat kesäkuussa, enää 1 jäljellä tämän kuun lopulla. Kun nyt jotenkin saisi tuonne korvien väliinkin tämän tiedon, että haluaisin lopettaa. Vaikeaa se näyttää olevan!

Asun yksin, eikä mulla oikein oo tukijaa tähän päätökeeni. Lapseni polttavat ja ystävät polttavat. Töihin kun pääsisin, unohtuisi tupakan tuskat ainakin siellä. Sairaslomaa on vielä 2 kk ja tulee vielä siitä jatkumaan.

Tupakoinnista eroon haluava toukokuu
toukokuu | 2.9.2007 klo 12:48:05