Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Tupakoinnin lopettaminen

Re: Lopetus ..

Kirjoitin jo tuossa aikaisemmassa kirjoituksessa. Kyllä lopettaminen oli minulle aivan hel....iä. Olen kuitenkin pysynyt lähes pari vuotta irti tupakasta ja tosi iloinen,ylpeä ja kiitollinen siitä.
Eräs "nettituttava" kertoi sairastavansa COPD.tä(keuhkoahtaumatautia) ja työterveyslääkäri epäili myös minun kohdallani alkavasta kyseisestä sairaudesta. Suvussani kaikilla ollut astma ja COPD todettu myöhemmin(tupakoitsijoita),sekä keuhkosyöpä läheisilläni. Ehdotin "nettituttavalle" että lopetetaan yhdessä kärystäminen ja niin sovittiin päivä n.4viikon päähän. Saatiin tehdä sitä pohjatyötä. Käytiin netissä kirjoittelemassa, vaihdettiin sp-osoitteet, puh.nrot ja hän muutamia kertoja on käynytkin meillä. Alku meni molemmilla tosi nappiin, mutta nykyään hän polttaa. Se oli tosi hieno juttu, kun meidän kyseisessä keskusteluringissä oli n.10 henkilöä ja kaikki tukivat aivan valtavasti. Meidän tehtävä oli kuitenkin suurin ja vaikein, rehellisyyttä vaati varmasti tuttavaltani kertoa, että oli sortunut. Nyt hän muistelee, kuinka hyvin voi sillon, kun ei tupakoinut. Oma halu pitää olla valtava. Itse puhuin vuosia, kuinka haluaisin eroon tupakasta, en vain todennäköisesti ollut kuitenkaan valmis sitä ratkaisua tekemään. Kysele, jos täältä joku lähtisi tuon suuren päätöksen käynnistykseen mukaan. Tsemppiä sinulle!
Susanne | 19.2.2007 klo 23:44:26