Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Tupakoinnin lopettaminen

Re: Irti tupakasta... mutta miten?

Vaikka kirjoitus on jo aika vanha, niin asia ei ole vanhentunut. Poltin yli 40 vuotta ja yritin muutaman kerran lopettaa..en onnistunut vain odotus ja imetysajat olin polttamatta. Ensimmäisen kerran onnistuin olemaan muutamia kuukausia polttamatta Zyban nimisen lääkkeen kanssa..seuraavalla kerralla en enää voinut syödä tätä lääkettä. Tämän vuoden alusta aloitimme mieheni kanssa Champix nimisen vieroitushoidon ja onnistuin..siis ainakin toistaiseksi olen ollut ilman tupakkaa 1.2.2010 alkaen. Olen itsekin ihmeissäni. Tässä kuurissa on kahden viikon aloitussatsi ja sitten on ns. ylläpitäviä tabuja aikamoinen määrä...mutta emme tarvinneet niitä kaikkia. Nämä lääkkeet ovat aika kalliita, mutta niin on tupakoiminenkin.
Toivon kaikille tupakanpolton lopettajille menestystä yrityksessänne. Pitää muistaa että vain sinä itse voit lopettaa tuon tavan. Tapariippuvuus säilyy pitkään, mutta sen kanssa voi elää.
Pirme | 2.12.2010 klo 21:26:53