Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Re: Miten kestätte ahdistuksen kanssa?

Ei tätä aina tunnu kestävänkään. Kun saan olla töissä niin ajatukset on muualla.Työporukka tukee minua täydestä sydämestään.Lomalla ollessa ahistaa, varsinkin nyt kun tuli taas uusia ikäviä uutisia. Opamoxia on täytynyt aamuyön tunteina ottaa, jotta uskaltaa ja saa nukkutua. Lukeminen auttaa - silloin ajatukset on muualla, mutta kun kirjan laittaa pois ja yrittää nukkua alkaa ahdistaa.

Eikä se auta vaikka kuinka ihmiset sanoo, koeta kestää..koeta ite tekis mieli joskus sanoa. Mutta mitäpä sitä muutakaan osaa toiselle sanoa, kestettävä on keinolla millä hyvänsä. Saa itkeä, saa suunnitella hautajaisiaan, saa toivoa ihmettä.Onneksi ystävät eivät ole jättäneet. Olen kertonut avoimesti heti alusta (viime kesäkuusta) alkaen ystäville tilanteen. Samoin jos joku vieraampikin on ihmetellyt ja ihaillut 20 kg laihtumistani olen järkyttänyt heidät kertomalla tämän "painon pudotus vinkin". Ihmiset suhtautuu yllättävän hyvin, kun itse pitää asiaa luonnollisena. Ja minua on helpottanut kun on saanut sanoa asian ääneen.

Kyllä me saadaan olla ahistuneita ja kirota, jos siltä tuntuu.
Niin kauan kuin on elämää on toivoa.Vaikka se kuulostaa kliseeltä niin pitänee myös paikkansa.

Tsemppiä
Erjajulia | 28.1.2011 klo 15:45:54