Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Elämä jatkuu jossain.....

Kun vajaa vuosi sitten sairastuin tähän vakaavaan solusairauteen,niin elämäni muuttui jonkun verran.Psyykisesti tämän sairauden toteaminen ei ollut kuitenkaan mikään ylipääsemätön asia.Se vaikutti paljon fyysisesti,rajoittamalla liikkumista ja kaikenlaista muuta puuhailua.Vaimoni sairastui vajaa kolme vuotta sitten lymfoomaan,silloin se oli kova isku meille molemmille ja lapsillemme.Hän oli poissa jo ennenkuin olin oikein ymmärtänytkään hänen sairautensa vakavuuden.

Tällaiset tapaukset saavat ihmisen aina pysähtymään ja miettimään asoita uudesta näkökulmasta.Aikaisemmin,kun olin ollut aina terve en ollut miettinyt asioita kovinkaan syvällisesti.Myös olimme viettäneet aina tervettä elämää,vaimoni ja minä.Emmekä useinkaan miettineet,että voisimme sairastua syöpään.
Ennusteen mukaan elämäni jatkuu täällä vielä muutaman vuoden? Yritän järjestellä asioitani pikku hiljaa.En ole lukenut raamattua kovinkaan paljon.Kirkossa olen käynyt nyt vähän useammin.Uskon siihen Jumalaan josta minulle on lapsena puhuttu kotona ja koulussa.Siihen uskon myös,että vaikka elämä loppuu täällä maan päällä,niin se jatkuu jossakin muualla muussa ulottuvuudessa ja toisessa olomuodossa.
Mutta missä,millaisena ?? mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen ?? Nämä ovat kysymyksiä ,mistä toivoisin keskusteltavan.
aarsu | 26.8.2007 klo 12:02:43