Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Re: Toinen ääripää täällä, hei

Ei nyt aleta taas.

Minä olen täällä keskustelemassa, en julistamassa yhtä ja ainoaa totuutta.

Kukaan teistä ei tiedä mitä minä käyn läpi, tarvitsenko apua tai keskustelua tai onko minulla hätä tai turvattomuus.

Kukaan ei yleensäkään voi väittää tuntevansa toista, edes samastumisen kautta, koska jokainen meistä on yksilö, joka käsittää asiat omalla tavallaan.

Voi sanoa, että minusta tai sinusta tuntuu siltä ja siltä, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta jos aletaan sitten väittämään, että tiedetään miltä toisesta tuntuu, mennään hakoteille. Siksi hyvä, että sanoitkin että sinusta tuntuu.. Tunne ei ole koskaan väärä, mutta "tieto" on useinkin.

Kyllä minä suostun sinunkin kanssasi keskustelemaan niin kauan kuin keskustelet, mutta jos alat julistaa..

Omasta uskostaan kertominen ja julistaminen ovat kaksi asiaa erikseen, joskin välillä niiden välinen raja on hiuksenhieno. Olisiko mahdollista että puhuisit uskostasi ilman julistusta? Silloin mekin vastaamme asiallisesti ja hyväksymme sinun näkökantasi. Pakkosyöttö herättää vastareaktion ja soppa on valmis.

Yritetään noudattaa sääntöjä tällä kuin myös muissakin foorumeissa, niin kaikilla on parempi mieli.
tigemauk | 19.1.2009 klo 20:37:29