Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Re: Hyvää kesää kaikille...

Hyvää kesää veden ääreltä!
Ilma on yhtä ailahtelevaista kuin elämä: juuri nyt paistaa aurinko, mutta kyllä tuolla sadepilviä häämöttelee - sadettakin tarvitaan...

Minä en ihan allekirjoita tuota vahvuusasiaa, "annetaan se taakka, jonka jaksamme kantaa". Jotkut jaksavat ja jotkut eivät, jotkut paremmin ja jotkut vähemmän. Jaksaminenhan riippuu pitkälle siitä, minkälaiset elämän eväät olemme saaneet ja lisäksi siitä, minkälaiset tuki- ja apuverkostot meillä on. Vahvuuden kanssa sillä ei mielestäni ole tekemistä, minusta vahva on sellainen, joka osaa olla tai pystyy olemaan myös heikko.
Ajattelen, että elämä antaa / Jumala antaa / meille annetaan tämä elämä näine hyvineen ja pahoineen ja me elämmme.

Mikä on sairauden tarkoitus? Miksi nuoret ja "hyvät" sairastuvat? Ajattelen, että jokainen löytää sairaudelleen (tai miksei toisenkin sairaudelle) oman tarkoituksen, so. selityksen, koska se auttaa meitä kestämään ja jaksamaan, jos meillä on se selitys.. Tosin osa syövistäkin on määritelty jo eri asteisesti geeniperäisiksi. Omat syöpäni ovat olleet juuri näitä ja siinä en ole voinut vaikuttaa syöpääni itse, kun geenivirhe on, syöpä tulee. Toinen juttu onkin, miten selitän itselleni, että miksi juuri minä?
Ei sairaus katso, onko saaja jotenkin sopiva tai onko sopiva aika tulla. Se tulee, hoidetaan, sairastetaan, toivutaan tai ei toivuta.
MUTTA ELETÄÄN TÄTÄ ELÄMÄÄ!
Ilona | 8.6.2012 klo 09:53:12